Tudástár

Webfejlesztési alapfogalmak, SEO és marketing kifejezések részletes magyarázata egyszerűen, érthető nyelven, hogy mindenki számára könnyen elérhető legyen.

Keress rá, amit tudni szeretnél, és bővítsd webes tudásodat!

Mi az a blogbejegyzés és miért jó SEO-ra?

A blogbejegyzés egy rendszeresen frissülő tartalom a weboldalon, amely értéket ad az olvasóknak – és segít a Google-ben előrébb kerülni, mert bővíti az oldal releváns kulcsszavakkal és friss információkkal.

seo google organikus forgalom tartalommarketing blogbejegyzés kulcsszavak

Mi az a cache, és miért nem látom a frissítéseket?

A cache (gyorsítótár) ideiglenesen eltárolja a weboldal elemeit a böngészőben, hogy gyorsabban betöltődjön – de emiatt előfordulhat, hogy nem az oldal legfrissebb verzióját látod.

technikai alapok cache gyorsítótár weboldal frissítés böngésző

Mi az a CTA (Call to Action)?

A CTA (Call to Action) egy cselekvésre ösztönző elem a weboldalon – például egy gomb, link vagy mondat, ami arra hívja a látogatót, hogy tegyen meg egy konkrét lépést, mint például ‘Kérj ajánlatot’ vagy ‘Vedd fel velünk a kapcsolatot’.

webdesign konverzió online marketing cta call to action gomb

Mi az a domain név, és hogyan válasszam ki?

A domain név az a webcím, amin keresztül elérhető a weboldalad (pl. sitepro.hu); ez az online márkád alapja, ezért fontos, hogy könnyen megjegyezhető, rövid és hiteles legyen.

domain webcím márka tárhely webfejlesztés

Mi az a domain névszerver (DNS)?

A DNS (Domain Name System) az internettérképe: ez fordítja le a webcímeket (pl. sitepro.hu) a szerverek IP-címére, hogy a böngészők tudják, hova csatlakozzanak.

domain webfejlesztés technikai alapok dns névszerver ip cím

Mi az a Google Analytics?

A Google Analytics egy ingyenes eszköz, amivel pontosan nyomon követheted, hányan látogatják a weboldalad, honnan érkeznek, mit néznek meg és mennyi ideig maradnak – így pontos képet kapsz arról, hogyan teljesít az oldalad.

konverzió online marketing google analytics webstatisztika adatmérés weboldal elemzés

Mi az a Google Search Console?

A Google Search Console egy ingyenes eszköz, amivel nyomon követheted, hogyan látja a Google a weboldalad – segít javítani a keresési megjelenést, hibákat találni és növelni az organikus forgalmat.

seo keresőoptimalizálás google weboldal elemzés google search console indexelés

Mi az a hero szekció?

A hero szekció a weboldal legfelső, látványos nyitó része – ez fogadja a látogatót, és néhány másodperc alatt elmagyarázza, miről szól az oldal.

webdesign ui hero landing nyitókép

Mi az a keresőbarát szöveg (SEO copywriting)?

A keresőbarát szöveg (SEO copywriting) olyan tartalom, ami egyszerre szól az olvasónak és a Google-nek – természetesen tartalmazza a kulcsszavakat, miközben érdekes, érthető és cselekvésre ösztönző marad.

google tartalommarketing kulcsszavak seo szövegírás seo copywriting keresőbarát szöveg

Mi az a konverzió?

A konverzió az, amikor egy látogató megtesz egy kívánt műveletet a weboldalon – például ajánlatot kér, vásárol, feliratkozik vagy kapcsolatot vesz fel.

weboldal seo konverzió online marketing cél