Mi az a kulcsszó (keyword)?

A kulcsszó (keyword) az a szó vagy kifejezés, amit a felhasználók beírnak a Google-be – és ami alapján a kereső eldönti, mely weboldalakat jelenítse meg a találatok között.

Kategória: SEO

A kulcsszó (angolul keyword) az a kifejezés, amit az emberek beírnak a keresőbe, amikor információt, terméket vagy szolgáltatást keresnek. A keresőmotorok – például a Google – ezek alapján döntik el, mely weboldalakat jelenítsék meg a találati listában. Ezért a kulcsszavak kulcsfontosságú szerepet játszanak a SEO (keresőoptimalizálás) során.

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása segít abban, hogy a weboldalad azokra a keresésekre jelenjen meg, amik valóban relevánsak a célközönséged számára. Ha például webfejlesztőként dolgozol, akkor az olyan kulcsszavak, mint ‘weboldal készítés’, ‘céges honlap fejlesztés’ vagy ‘egyedi webdesign’ segítenek abban, hogy a Google a te oldaladat ajánlja azoknak, akik ilyen szolgáltatást keresnek.

A kulcsszavak típusai

  • Rövid kulcsszavak (short-tail): 1–2 szavas általános kifejezések, pl. ‘weboldal készítés’. Nagy a keresési mennyiség, de nagy a verseny is.
  • Hosszú kulcsszavak (long-tail): pontosabb, több szóból álló keresések, pl. ‘egyedi weboldal készítés cégeknek’. Ezekre kevesebben keresnek, de célzottabbak és könnyebb rájuk előrébb kerülni.
  • Brand kulcsszavak: konkrét márkanévre keresések, pl. ‘sitepro webfejlesztés’.

Hogyan válassz kulcsszavakat?

  • Gondold végig, mit keresne az, aki a te szolgáltatásodat szeretné.
  • Használj kulcsszókutató eszközöket, például Ahrefs, Semrush vagy Ubersuggest.
  • Ne csak egy kulcsszóra optimalizálj – a Google a témákat is figyeli, nem csak az egyes szavakat.

A kulcsszavak okos használata nem kulcsszóhalmozást jelent, hanem azt, hogy a tartalom természetesen, logikusan és az olvasó számára hasznosan építi be őket. Mi minden projektünk során segítünk a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában és integrálásában, hogy az oldalad valóban jól teljesítsen a keresőben.