Miért nem elég, ha a vállalkozásodnak csak Facebook oldala van?
2023. 10. 30.2023-ban, amikor mindenki a különböző közösségi média platformokon tölti a fél napját, onnan tájékozódik, ott olvas híreket, akkor mennyi realitása van még egy saját weboldalnak?
Biztosan te is találkoztál már olyan véleményekkel, hogy a weboldalak mára értéküket vesztették, és hogy eltörpül a jelentőségük egy Facebook vagy Instagram oldal mellett. A helyzet az, hogy ezt tipikusan azok szokták mondani, akik nem igazán értik, hogy hogyan lehet jól használni egy weboldalt, és miért veszélyes az, ha csak egy helyen vagyunk elérhetőek a közösségünk számára. Nézzünk meg, melyik mit tud adni nekünk!
Facebook, Instagram, és más közösségi média oldalak
A Facebook és társai jó eszközök arra, hogy rendszeresen tudj kommunikálni a követőiddel (mondjuk most pont nem annyira, mert eléggé visszaesett a követők elérése, helyette inkább az ajánlásokat tolja elénk, de erről majd máskor), viszont nem szabad elfelejteni, hogy ezek az oldalak valójában nem mások, mint profitorientált cégek, akik nagyrészt hirdetésekből szerzik a bevételüket. Emellett persze van jó pár előnye egy olyan oldalnak.
Előnyök
- Ingyen van. Ez egy óriási előnye, hogy a telepítésért, üzemeltetésért, fenntartásért, és jelenlétért semmit nem kell fizetned.
- Másik hatalmas előnye, hogy szinte bárkit elérhetsz, és mindenki fel tudja venni veled a kapcsolatot.
- Kapsz egy kész designt, neked pedig néhány apró módosítás kivételével semmit nem kell ezzel dolgoznod.
- Stabil, ami a weboldalakról nem mindig mondható el. Persze a felület, amit használsz, az is egy weboldal (az esetek többségében), de ezeknek a stabilitásáért brutál sok ember felel.
Hátrányok
- Óriási hátránya, hogy ez az oldal valójában nem a tied, te csak használod. Bármikor, ha megszegsz egy szabályt, vagy csak az algoritmus úgy érzékeli, hogy megszegted, akkor benne van a pakliban, hogy tiltanak, vagy egyenesen törlik az oldalad. Ez nyilván nem a leggyakoribb dolog, de elég sok ilyenről hallani, és mindig ott az esély, hogy egy pillanat alatt eltűnik sok évnyi munka.
- A Google-ről nehezen fognak megtalálni, igazából csak a platformon belül kereshetnek meg téged.
- Nem tudod saját magad változtatni az elrendezést. Ez nem tűnhet olyan nagy dolognak, de egy szint felett már foglalkozni kell ezzel is.
- Az algoritmust rendszeresen változtatják, sosem tudhatod, hogy ami eddig bevált, az ezután is működni fog e.
Konklúzió
A Facebook, Instagram és más, hasonló közösségi oldalak hasznosak, sőt cégeknek kötelező, de önmagában kevés, ha valóban fejlődni akarunk. Nézzünk meg ezzel szemben egy weboldalt.
Weboldalak
A weboldalak elérése lassabb, de sokkal biztosabb folyamat. Ez igazából a hosszútávra tervező cégeknek egy kötelező darab, de emellett sok más is elmondható róluk. A weboldalak működése nagyon sokban különbözik a közösségi oldalaktól, hasonlóan itt is vannak pro-kontra érvek, nézzük:
Előnyök
- Valóban a sajátunk, senki nem veheti el tőlünk, azt töltünk fel rá, amit akarunk, úgy alakítjuk a kinézetét, ahogy mi szeretnénk.
- Végtelen plusz funkcióval bővíthetjük, amikkel automatizálhatjuk a folyamatainkat.
- Google-ből sokkal könnyebben megtalálhatóak vagyunk. Ha rendszeresen gyártunk minőségi tartalmat, akkor a keresési listáknak köszönhetően, organikusan fognak jönni a látogatók.
- Nagyban megkönnyíti a márkaépítést, az online marketing kampányok elengedhetetlen része, ha rendesen akarjuk csinálni.
- Pontosabb mérési adataink lesznek a látogatókat illetően. Tudni fogjuk, hogy mit csináltak, milyen oldalakat néztek meg, és mennyi időt töltöttek az egyes részeknél.
Hátránya
- Költségesebb, mint a social media felületek (tekintve, hogy azok ingyenesek).
- Nehéz jó webfejlesztőt találni (de ha biztosra szeretnél menni, tudok ajánlani egy profit).
- Az első hónapokban sok energiát kell beletenni, hogy elkezdjenek jönni az organikusan szerzett látogatók.
- Néhány évente meg kell újítani az egész weboldalt.
Konklúzió
Az első hónapokban sokat kell foglalkozni vele, nehéz megszerezni az első látogatókat, pláne, ha nincs egy social media oldalunk, ahonnan terelni tudjuk őket. Viszont ha túljutottunk ezen az időszakon, és rendszeresen töltöttünk fel hasznos tartalmakat az oldalunkra, akkor hosszú távon egyértelműen lesz egy stabil platformunk, ami tényleg a miénk.
Megvan persze a helye annak is, ha valaki csak az egyik oldalon van jelen. Például egy helyi vállalkozásnak, aki csak az adott régióban értékesíti a termékét vagy a szolgáltatását, neki a kezdeti stádiumban valóban nincs túl nagy szüksége weboldalra. Ha már fejlődni akar (országos lefedettség, időpontfoglaló rendszer stb.), akkor előbb-utóbb meg kell lépni, de kezdésnek simán működhet.
Ezzel szemben, ha országos lefedettségű céged van, esetleg online értékesítesz, akkor elkerülhetetlen lesz egy minőségi weboldal.
Ha biztosra szeretnénk menni, és hosszú távú terveink vannak, akkor szükségünk lesz mindkettőre. A cél nem az, hogy valamelyiket felépítsük, és arra támaszkodjunk. Meg kell találnunk az egyensúlyt, dolgozni kell azon, hogy rendszeres látogatók legyenek a weboldalunkon, és a közösségi média oldalunkon is (vagy inkább közösségi média oldalainkon). Mindkét oldalnak megvan az előnye és hátránya, és ha nagyot akarunk villantani, akkor mindkét helyen jelen kell lenni, és valóban hasznos tartalmakat kell szolgáltatni.