Sikeres üzenetküldés!

Hogyan tudod növelni a kosárértéket?

2022. 08. 15.

Amennyiben rendelkezel webáruházzal, biztosan hallottad már a kosárérték kifejezést, de mi is ez pontosan, és hogyan tudod optimalizálni, hogy több bevételre tegyél szert a webáruházaddal?

Mi az a kosárérték?

Webshop tulajdonosként több fontos mutató van, amit figyelned kell, mivel csak így fogod tudni folyamatosan optimalizálni az eladásokat. Ilyen mutatók lehetnek például a rendelések száma és összege, a látogatók száma az oldalon, vagy az átlagos kosárérték. A kosárérték azt mutatja meg, hogy a webshopon leadott rendeléseknek mi az átlagos értéke, azaz mennyit költ egy vásárló a rendelés során. Ezt az esetek többségében nem egyesével számoljuk, hanem egy bizonyos időszakra, pl. egy hónapra vetítve nézzük, hogy megkapjuk az átlagos kosárérték összegét.

Egy példán keresztül talán egyszerűbb megérteni:

Ha az előző hónapban 1.000.000 Ft bevételünk volt a webshopban, és ez összesen 100 db rendelés alatt gyűlt össze, akkor az előző hónapra vetítve az átlagos kosárérték összege 1.000.000 / 100=10.000 Ft volt.

Miért jó, ha emelni tudod a kosárértéket?

Az előző példát megnézve, láthatjuk, hogy az össz bevételünket két módon tudjuk növelni:

  1. több rendelés leadással,
  2. illetve magasabb kosárértékkel.

A több rendelés leadását is ezer módon tudjuk optimalizálni, de most koncentráljunk a kosárérték növelésére. Ha csak 10%-kal megemeljük a kosárértéket, és az eddigi 10.000 Ft helyett 11.000 Ft-ot költenek el az egyes rendeléseknél, máris láthatjuk, hogy 11.000 x 100=1.100.000 Ft bevételünk lesz hó végén, ezért érdemes foglalkozni a feladattal, és megnézni, hogy a mi webshopunk esetében hogyan tudjuk növelni ezt a számot?

Hogyan tudod növelni a kosárértéket?

A kosárérték növelésnek több módja is van, ezekkel pedig akkor lehet kiugró eredményeket elérni, ha nem csak önmagukban használjuk őket, hanem vegyesen, több megoldást is kipróbálunk.

Legnépszerűbb termékek

Nézzük meg, hogy adott időszakokban melyik termékek/kategóriák mennek jobban, mit rendelnek többen, és fókuszáljunk arra, hogy ezek már az első pillanatban ott legyenek a vásárlók szeme előtt. A legjobb, ha már a főoldal hajtás feletti részén is célzottan ezeket a termékeket mutatjuk be egy banneren keresztül, illetve ha termékek listázásánál is ezek szerepelnek elől.

Kis boltok esetén ez manuálisan is állítható, de teljesen megoldható az az opció is, hogy automatikusan, mindig azt mutatja elsődlegesen, amit éppen többen néznek.

Ingyenes szállítás

Gyakran használt megoldás, hogy egy előre meghatározott összeg felett ingyenes szállítást kínál a webshop. Így könnyen elérhető, hogy ne ragadjon le kisebb összegeknél, és a saját érdekében is, válogasson össze annyi terméket, hogy ne kelljen a szállítást is fizetnie, ezáltal “spóroljon” a vásárló.

Kedvezmények

Az ingyenes szállításhoz hasonló megoldás, ha bizonyos összeg felett százalékos kedvezményt adsz a teljes rendelésre. Így termékekre lebontva értelemszerűen neked is kisebb lesz a profitod, de ha sikerül egy kellően magas minimum összeget belőni, akkor máris növelni fogja a bevételeket.

Ajándékkártya

Az ajándékkártyás megoldásra két jó opció is van.

Az egyik, hogy levásárolható ajándékkártyákat árulsz a webshopon keresztül, hogy azt a vásárló ajándékba adhassa. Így garantáltan előre ki lesz fizetve egy bizonyos összeg a rendelésekért, valamint azzal is számolhatsz, hogy senki nem szereti hagyni elveszni, az ajándékba kapott pénzt, így ha már kevés pénz is maradt a kártyán, jó eséllyel egy kis ráfizetéssel fogja azt levásárolni.

A másik megoldás, hogy te adsz a megrendelések után egy ajándékot, amivel növeled az esélyét annak, hogy a vásárló a jövőben még visszatérjen hozzád. Ilyen ajándék lehet, hogy a vásárlás összegének 10%-át visszaadod kuponként, vagy egy egyszerű százalékos kedvezményt adsz a következő rendelésből. Mindkét esetben számolni kell, hogy mi éri meg jobban, de az biztosan garantált, hogy idővel így vissza fognak térni.

Ha javítani akarsz a visszatéréseken, állíts be egy felhasználási határidőt, hogy meddig lehet elkölteni a kupont.

Felülértékesítés

A felülértékesítés, vagy upsell egy olyan eszköz, aminek a segítségével hasonló, de mégis különböző termékek esetén egyszerűen győzheted meg a vásárlót arról, hogy a drágább, és egyúttal minőségibb terméket/szolgáltatást vegye meg tőled.

Ez a megoldás lényegében abból áll, hogy egy termék megvásárlása előtt felajánlod neki annak egy változatát, összehasonlítod, hogy melyik milyen tulajdonságokkal rendelkezik, és ezáltal meggyőzöd arról, hogy kicsivel több ráfordítással egy sokkal jobb minőségű terméket fog kapni a pénzéért.

Keresztértékesítés

A keresztértékesítés lényege, hogy azáltal növeled a kosárértéket, hogy további, a már kosárban lévő termékekhez ajánlasz kiegészítő termékeket. Ilyen lehet például, ha már a kosárban van egy laptop, akkor ajánlhatsz hozzá egy egeret, egy billentyűzetet, vagy akár egy monitort is.

A keresztértékesítés, vagy más néven cross-sell azért tud jól működni, mert pontosan ismered a vevő igényeit, és ahhoz kapcsolódóan tudsz további problémákat megoldani számára. Ezzel egyrészt növeled a szolgáltatásod minőségét és értékét, másrészt többet tudsz te is profitálni a több eladott termék után.

Keresztértékesítésre a legjobb hely a kosár oldal, ahol még a fizetés megkezdése előtt tudsz a vásárlónak további termékeket kínálni.

Csomagok

A keresztértékesítéshez kapcsolódó megoldás, hogy a termékeket nem csak egyesével, hanem csomagba készítve is árulod, akár úgy, hogy kedvezményesen adod a csomagokat.

Ez nem minden esetben jövedelmező, hiszen nem egyszerű olyan csomagokat összeállítani, amire azt lehet mondani, hogy valóban minden darabjára szüksége van a vásárlónak, de ha kicsit tudatosan csinálod, és hasznos, valóban egymáshoz kötődő termékeket állítasz össze, akkor profitábilis lehet ez a megoldás. Ha nagyon meg akarod trükközni, akkor lehet egy olyan egyedi terméked, amit csak csomagban értékesítve árusítasz, mert csak így tudod garantálni, hogy az majd a megfelelő minőséget nyújtsa a vásárló számára.


A kosárérték növelésére sok lehetőséged van, de körül kell járni rendesen a feladatot, hogy megtaláld, melyik megoldás az, amivel a legtöbb eredményt érheted el, mielőtt belevágsz a következőbe és együtt kezded alkalmazni ezeket. Ha pedig egyszerűsíteni próbálnád a méréseket, hogy megtudd, ténylegesen segítenek-e ezek a módszerek, akkor próbáld ki az A/B tesztelést, amivel garantáltan jobb eredményeket fogsz elérni az értékesítés során!


Rák Szabolcs

Rák Szabolcs

sitepro.hu

Érdekelnének hasonló tartalmak?


Ezek is érdekelhetnek